Jak vyrábět efektivněji s pomocí integrovaných softwarových řešení? V řadě společností, které vyvíjejí a vyrábějí spotřební zboží, díly a komponenty pro automotive či letecký průmysl, nebo technologie a nástroje pro jejich výrobu, postupně nasazovali a nasadili systémy pro podporu plánování a řízení výroby, pro konstrukci, simulaci a optimalizaci výrobku, pro TPV včetně programování NC strojů, pro podporu procesů, správu a řízení projektů a další. Do jejich implementace investovali nemálo času a finančních prostředků, ale s výsledným fungováním nejsou zcela spokojeni.
Při diskuzích s manažery společností slýcháme:
„Investovali jsme velké částky do informačních systémů, máme ERP, PLM, CAD, CAM, MES a stále nevidíme ty světlé zítřky, které nám dodavatelé slibovali.“
V čem je problém? Řešení je poměrně jednoduché, stačí malá úprava v textu na ERP+PLM+CAD+CAM+MES. Implementace těchto vazeb už tak úplně jednoduchá není, vyžaduje zkušeného integrátora a peníze, ale přínos ze synergie propojených systémů proti systémům pracujícím „na svém písečku“ je nepřehlédnutelný.
Pokusím se na několika příkladech demonstrovat přínosy integrace. V příkladech byly použity systémy EasyTechnology, EasyPLM, Autodesk Inventor a Inventor HSM.
Řešení propojení struktury výrobku z CAD do PLM systému nejenže výrazně šetří čas potřebný pro přenos informací do informačního systému, ale eliminuje i příležitosti vzniku chyb, které zákonitě vznikají při klasickém ručním zpracování. Systém EasyPLM navíc komunikuje i s ERP systémem firmy, tedy umožňuje provázat informace z ERP do PLM a zajistit tak potřebné informace o cenách, skladových zásobách, dodacích termínech atp. k jednotlivým komponentům, materiálům a polotovarům pro konstrukční týmy. Efektem pak není jen jednoznačně správný návrh s informacemi dostupnými v PLM i ERP systému, a to včetně přístupu k projektové a výrobní dokumentaci, ale také další přidaná hodnota – optimalizace výrobku s ohledem na dostupnost komponent, ceny aj. dle preferencí výrobce. A s redukcí vícenákladů z důvodu chyb při komunikaci o změnách a úpravách přes celý řetězec vývoj-TPV-výroba-odbyt-servis.
Pro uživatele kancelářských aplikací je PLM systém s integrací do jejich Office nástrojů tím jednoduchým a efektivním řešením k vytváření, změnám a řízení všech dokumentů spojených s projektem či zakázkou. A díky integraci s poštovními klienty pak i zajištěním informací o probíhajících změnách a jejich řešení.
Inventor HSM je výkonným nástrojem pro tvorbu CNC programů pro technologie 2,5 D až 5-ti osého obrábění. Díky integraci s CAD funguje efektivně ve workflow PLM systému EasyPLM, ale lze jej snadno napojit i na modul evidence nářadí v ERP systému a pak využívat ty nástroje, které jsou v daný čas k dispozici pro výrobu.
Díky PLM a ERP systému má technolog k dispozici pokročilé nástroje pro efektivní tvorbu technologických postupů. Pro uživatele je důležité, že po vytvoření programu v Inventor HSM jsou veškeré výstupy svázány s konkrétním výrobkem a zakázkou, a jsou dostupné v informačním systému pro ty, kdo je aktuálně potřebují.
Požádejte nás o představení našich systémů a ukážeme vám jak vyrábět efektivněji s pomocí integrovaných softwarových řešení.
© 2024 TD-IS, s.r.o. všechna práva vyhrazena.